*Babe in total control of herself*

”If we don´t know life, we don´t know death”

Den goda goda helgen

Vi är numera gifta och igår på självaste julafton fick jag upp ögonen för fotografering. Jag förstår en del nu gällande ISO, bländartid och vitbalans.

Efter julmaten gick vi ut på en promenad med kameran. Jag fick en genomgång och det mesta av informationen han delgav mig fastnade. Nu väntar jag på att han ska köpa en ny kamera så jag kan få ha hans ”gamla” på heltid. Det är hans plan iallafall.

Att det kunde vara så roligt att utesluta all automatik och tänka helt själv för att skjuta ett bra kort. Jag har aldrig förstått tjusningen med det innan. Och att se skillnaden mellan ett bra kort taget med automatik och ett bättre kort taget helt och hållet manuellt.

dsc_0219

Innan julgröten åkte vi med ma och pa till Ledsjö Kyrka för att tända ljus. Det var kallt och halt ute.

När vi kom hem avslutade vi vår julafton med en film och blåbärsglöggen vi fick av Elias m familj i julhälsning.

Jag började snarka tidigt. Han tog av mig mina glasögon och strax efter somnade han med. För jag vaknade till och stängde av datorn.

Den bästa julen. Både paketfritt, stressfritt och hysterifritt.

december 25, 2008 - Posted by | Jag förlänger mitt liv, Pics, Släktträd, Tema glass

1 kommentar »

  1. grattis

    Kommentar av Mr HH | januari 13, 2009 | Svara


Lämna en kommentar