*Babe in total control of herself*

”If we don´t know life, we don´t know death”

Denutanskuldkastar

2008-05-05

Din sida till minne av Engla är den finaste och bästa. Här kan inga dumma kommentarer skrivas. Jag försöker ”spamma” så många jag hittar på de andra sidorna. Det finns många sjuka människor ibland oss. Tack för en video som visar vördnad.”

———————————————————————————-
Jag skrev om Engla och jag skapade en stillsam video för att vi får aldrig glömma ondskan runt hörnet samtidigt som livet måste gå vidare.

Nu har mailets avsändare lagt till videon på sin youtube-channel.

Jag vet inte vem vederbörande är och jag vet inte vad det innebär att min video till Engla är den enda som visas på denna kanal, men jag är glad över den fina uppskattningen av någon som jag aldrig träffat.

maj 6, 2008 Posted by | Music for my mind & soul, Random, WMM | Lämna en kommentar

Älska din nästa såsom dig själv

Idag känner jag mig som en lodis.

Jag ser även ut som en lodis.

Trots detta har jag bestämt mig för att ändå älska mig själv.

För evigt.

Inget kan ju knappast bli sämre av det.

maj 6, 2008 Posted by | Me and I | Lämna en kommentar

Återställning

Efter jobbet cyklade jag till Fia för en eftermiddagskaffe.

Denna underbara vän bjöd även på choklad.

Madde kom lagom tills vi tryckt i oss den sista chokladen.

Fast det nämnde vi aldrig högt.

maj 6, 2008 Posted by | Pics, Random | Lämna en kommentar

Präktighetssyndrom

Jag slapp inte undan.

Jag ställde upp för arbetsgruppen och jobbade fem timmar extra idag.

Jag missade handledningen och det svider såhär i efterhand då en kollega suttit och svamlat lögner om mig i min frånvaro.

Meningen med att jag missade handledningen var förmodligen att jag slapp löpa amok på fröken Duktig.

Jag tjänade fem timmar extra, fick en totalt sömnlös natt på jobbet och löste färdigt en hel korsordstidning i natt.

Nu är dilemmat hur jag ska kunna hålla käften när jag träffar A nästa gång.

Det vore trevligt om hon kunde komma ut ur sin fantasivärld någon gång och hjälpa till under arbetspassen istället för att leka någon sorts boss.

maj 6, 2008 Posted by | Random | Lämna en kommentar

Lösenordsskyddad: Nobody

Det här innehållet är lösenordsskyddat. Vänligen ange ditt lösenord nedan för att visa innehåll:

maj 6, 2008 Posted by | För de utvalda, Me and I | Ange ditt lösenord för att visa kommentarerna.

No regrets

  Jag hyllar de trofasta som aldrig någonsin vikit från min sida.

Oavsett stormar.

Jag förstår de som en gång var mina vänner men som mitt i kaoset lämnade mig för all framtid.

Och jag beundrar de som lämnade mig och som till sist vågade sig tillbaka.

Trots svåra konflikter.

————————————————————————————-

Alla ångestfyllda dagar och nätter och oändliga grubblerier fick livet till slut valuta för.

maj 6, 2008 Posted by | Always on my mind, Me and I | Lämna en kommentar

Lovlig

  Han tog min hand och kollade förlovningsfingret.

Du är tillgänglig sa han och försvann sedan i minglet.

What’s the point?

maj 6, 2008 Posted by | Me and I | Lämna en kommentar