*Babe in total control of herself*

”If we don´t know life, we don´t know death”

Vecka 12 – Tro

Tror du på en högre makt/gud? Vad? Jag vill gärna kunna fortsätta tro på att allt har en mening och att varje människas öde är förutbestämt. Av vad vet jag inte. Men jag måste tro på detta för att överhuvudtaget finna en mening i att jag lever och inte en tio-årig Engla. Englas död har löst ett åtta år gammalt mordfall och kanske fler. Men vad är det att trösta med? Vad är Englas liv värt jämfört med detta? Ett liv för ett liv? Bara tanken är absurd. Ingen människa förtjänar att dödas. Inte ens de som dödar.

Tror du på livet efter döden? Absolut. Det motsatta skrämmer skiten ur mig. Såklart det måste finnas en fortsättning efter detta jordeliv. Har svårt att tro att allt bara tar slut en dag.

Tror du på spöken/andar? Absolut igen.

Tror du på reinkarnation? Nja…

Tror du på mänskligheten? Idag – Inte speciellt mycket. Imorgon – Kanske mer. Men tro mig – det sinar.

Veckans tjejsnackare är: Frida

april 14, 2008 - Posted by | Tjejsnack varje vecka

Inga kommentarer ännu.

Lämna en kommentar